Ve svém minulém příspěvku jsem slíbil, 👍 že představím, jak konkrétně se projevuje práce s lidmi. 

Jsem přesvědčen, že kromě poznání osobnosti a motivace jednotlivých lidí je důležité se zaměřit poznání jejich silných stránek a jejich následnou kultivaci. Najít v čem jsou výjimeční a podpořit je v tom, a aby se dostali na správný pracovní post, kde ty jejich silné stránky jsou užitečné. A naopak, netrápit je v rolích a pozicích, kde jsou slabší. 

Tohle kolečko jsem probíhal se všemi a zároveň jsme procházeli nejen detailní poznání svých rolí (popis pracovních pozic) a kompetencí, ale i poznání a pochopení rolí všech ostatních. Spolu s tím jsem lidem dal důvěru. Dal jsem jim poměrně velkou svobodu, popsal jim co od nich chci, a přidal jsem odpovědnost. Ta de facto přišla sama. Měl jsem to štěstí, že jsem mohl stavět na lidských hodnotách. Lidé v K2industry byli vždy spolehliví, pracovití..., ale odpovědnost bralo na sebe všechnu předchozí vedení. 
 
Aktuální situace a chování všech našich lidí dnes vypadá podstatně jinak, což se projevuje především v tom, jak lidé přistupují k problémům, které se před nimi objeví. Vidím na nich upřímnou snahu pomoci nejenom interně, ale hlavně zákazníkovi. 

Uvědomují si, že rychlost a kvalita jejich práce může ovlivnit třeba to, jak dlouho stojí zákazníkovi výroba, k tomu více náklady a jaký to má konečný vliv na ně samotné. Za obyčejnou objednávkou vidí člověka, který je odpovědný ve své práci. 
 
Ano, vím, slíbil jsem konkrétní příklady. Zde je pár, některé jsou možná banální, ale myslím, že prokazují výše uvedené. 

👩Obchodnice Jana objednala na svou odpovědnost zboží na sklad, aniž měla objednávku, protože věděla, že než “se” objednávka u zákazníka narodí, mohlo by být pro zákazníka pozdě. Předcházela možnému problému. 
👨U komplikovaného výjezdu z našeho areálu někdo urazil zrcadlo ukazující přijíždějící auta po hlavní silnici. Objevil se Michal, že zašel postupně na údržbu silnic dále na technické služby a další den hlásil, že je to zařízené. Nemusel. Nikdo mu to neřekl, nedostal to příkazem.
🧒Honza si všiml, že zákazník objednal ložiska bez certifikátu, který ale v předchozích objednávkách vyžadoval, je to speciální aplikace a tím i vše náročnější (výroba, kontrola, cena). Upozornil, upravil, zařídil. 
👸Martina, aniž by nutně musela, sleduje pravidelně lodě se zbožím. Jak plují, kde jsou a dokáže odhadnout skutečný čas dodávky. Týdny dopředu před standardními termíny. Takže v případě nepříznivé situace máme se zákazníkem čas to řešit. Příklad úpravou výroby, která jede ve známém taktu. Nemá to v PPP.
 
Leccos může vypadat triviálně a obyčejně. Říkám si, a říkal jsem si : "Tohle přeci musí každá obchodní firma dělat standardně". Ale věřte, v našem oboru, nebo alespoň dle zkušeností našich zákazníků, to prostě standard není. Ani vzdáleně. 

❓ Ale třeba mě vyvedete z omylu?

Autor: Robert Semík

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti jsou však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko, je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti